Wednesday 17 December 2008

baru kasut, belum lagi..

Saya rasa satu dunia dah tahu tentang Bush dibaling kasut di fairwell visit nya di Iraq. Tak cukup parti pimpinannya kalah dalam Pilihanraya Presiden US. Satu eksperesi kebencian dan penghinaan serius buat si Bush - kebabush walaupun memang kelakar. Biarpun balingan itu agak tersasar, tapi cukup memberi mesej penentangan bahawa umat Islam tidak boleh dipermainkan.

Seperti kata Rendra, "Jika takut dengan risiko, jangan bicara soal perjuangan."

Pastinya, tinggi risiko yang ditanggung Muntadar al-Zaidi. Siapa yang berani menanggung risiko sebesar itu? Saya pun tak berani mengaku saya mampu. Dengan sang PM Iraq yang dibonekakan, tak bermakna rakyatnya boleh dibonekakan. Seimbas lalu videonya, Bush nampak selamba. Biasalah, itu baru dibaling dua pasang kasut di sidang media..belum lagi dibaling benda2 yang meletup seperti yang berlaku pada bekas Presiden Pakistan, Benazir Bhutto. Wallahualam.

3 comments:

Niknabil Abdullah said...

agak2..kasut tu jd berharga ke tak..hek3

HafizuddinPirus said...

semoga kita dapat ambil pengajaran daripada perkara tersebut. Umat Islam kini kebanyakannya LESU di timpa arus jahiliyyah.semangat perjuangan mempertahankan agama yang tercinta ini semakin kurang.

Semoga Allah SWT memberikan kita kekuatan dalam memperjuangkan Islam.

InsyaAllah..

Qurrata 'Ayun said...

kasut tu msti bangga punye woo
hee :)

insyallah, hafizuddinpirus
sama-sama la doa!

Post a Comment

Toilet learning 20 months old

Potty trained at 20 months old?? One of the first reactions I received was:  "Pity her!" I do not blame anyone who thought...