Tuesday 18 November 2008

ehh raya ke-4!

3rd October 2008

Jangan kau lupa ketupat di dapur, rendang di kuali, jangan biar hangus - pesanan untuk anak dara khususnya yang rajen tulang-belulang untuk menolong masak sempena raya yang dah berabad hari yang lalu. (song BY kakak saya)

Raya Eid Fitri itu memberi makna kembali kepada fitrah. Jangan tak tahu. Raya jangan suka-suka je. Ziarah bukan sebab nak melantak atau perut lapar. Eratkan sillaturahim itu yang harus korang semat smart-smart dalam jiwa tu. (BY zf)

Orang tua bagi duet raya bukan nak suruh korang kaya-raya. Tapi itu cuma adat agar korang ziarah-menziarahi. Ada faham?

Meski ini raya ke-4 atau k-3 (di Malaysia), ingat pesanan dan ucapan saya. Saya tahu saya lambat cam penyu sebab saya ni dikategorikan budak malas nak update blog. Baru nak wish mintak duet raya kat korang. Bak sePOUND! Heheheh :D
.sekian.

*ceghite ghaye lepas raya eh*
saya malas lagi.
^-^

Maksud firman Allah: "Kamu semua wahai orang mu'min diminta menyempurnakan bilangan puasa sebulan dan kamu juga diminta bertakbir kepada Allah (berhari raya) kerana Allah beri kepada kamu hidayat." (al-Baqarah: 185)

No comments:

Post a Comment

Toilet learning 20 months old

Potty trained at 20 months old?? One of the first reactions I received was:  "Pity her!" I do not blame anyone who thought...